قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟ آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ معرفی بازی معمایی Tiny Room Stories + لینک دانلود اندروید و IOS نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت
سرخط خبرها

تصاویر هفته ناسا | از دورهمی خدمه «Expedition ۶۵» تا رقص دو کهکشان در فضا

  • کد خبر: ۸۳۵۶۰
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
تصاویر هفته ناسا | از دورهمی خدمه «Expedition ۶۵» تا رقص دو کهکشان در فضا
در هفته گذشته ناسا چند تصویر فضایی جذاب از تلکسکوپ هابل، خدمه Expedition ۶۵، سیاره‌ای شناور، «کارگو دراگون» اسپیس ایکس و پیشرانه «هال» منتشر کرده است که در ادامه می‌بینیم.

شهرآرانیوز - در هفته گذشته ناسا چند تصویر فضایی جذاب از تلکسکوپ هابل، خدمه Expedition ۶۵، سیاره‌ای شناور، «کارگو دراگون» اسپیس ایکس و پیشرانه «هال» منتشر کرده است که در ادامه می‌بینیم.

 

تصاویر هفته ناسا

تلسکوپ هابل تصویری از ادغام یا برهم‌کنش دو کهکشان ثبت کرده است که ‌کم‌کم‌ درحال درهم تنید‌ن هستند. آن‌ها یک اسم اشتراکی هم دارند: Arp ۹۱. رقص ظریف آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد.



تصاویر هفته ناسا

خدمه Expedition ۶۵ برای گرفتن یک عکس دست‌جمعی گرد هم آمده‌اند. این عکس در ۴ اکتبر ۲۰۲۱ ثبت شده است.


تصاویر هفته ناسا
تصویرسازی یک هنرمند سیاره‌ای شبیه مشتری را نشان می‌دهد که بدون ستاره مادرش در فضا شناور است. شکارچیان کهکشان سیارات زیادی را کشف کرده‌اند که نزدیک ستاره‌های میزبانشان هستند، اما تعداد کمی جهان بیگانه هم وجود دارند که در کهکشان پرسه می‌زنند و به سیاره‌های سرکش شناخته می‌شوند. آن‌ها به هیچ ستاره‌ای متصل نیستد.


تصاویر هفته ناسا
در این تصویر «کارگو دراگون» اسپیس ایکس در حال جداشدن از آداپتور اتصال ایستگاه فضایی بین‌المللی است.
چراغ‌های راهنمای «کارگو دراگون» و ستون یکی از موتور‌های آن در حین‌سوختن باعث ایجاد این نمایش رنگارنگ شده است.


تصاویر هفته ناسا
این عکس یک پیشرانه خاموش و روشن را نشان می‌دهد. پیشرانه هال (Hall thruster)، نوعی از پیشرانه یونی است که در آن سوخت موشک توسط یک میدان الکتریکی شتاب داده می‌شود. عکس سمت چپ پیشرانه‌ای است که قرار است در آگوست ۲۰۲۲ پرتاب شود و به کمربند اصلی سیارک‌ها بین مریخ و مشتری سفر کند. این تصویر در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا گرفته شده است. عکس سمت راست یک پیشرانه غیرفعال در مرکز تحقیقات گلن ناسا را نشان می‌دهد.

 

منبع: NASA

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->